2015 Grand Prix

The Valentine Experiment

Grand Prix

Annoncør: Anthon Berg
Bureauer: Robert/Boisen & Like-minded og Be On

Om årets Grand Prix har juryen udtalt følgende:

– Her har vi at gøre med en kampagne, der revitaliserer sit moderbrand effektivt og kontrolleret. Den har et fantastisk kreativt greb, og muligheden for at blive i dette univers er uendelig. Mandens lykke sættes her specifikt ift. Valentine, men kampagnens potentiale rækker langt ud over denne enkeltstående højtid og ind i noget så fundamentalt som generøsitet, som går på tværs af alle højtider og begivenheder.

– Ved at putte videnskab ind i epicenteret for kampagnen kommunikerer I intelligent, at generøse handlinger har en klar effekt, ikke bare på de mennesker som vi elsker, men i lige så høj grad på os selv. Det er derfor svært at være uenig i kampagnens appel til en målgruppe, der ellers er skeptiske over for kommercielle højtider, for det er langt sværere at være skeptisk over for generøsitet.

– PR–mæssigt gør kampagnen det fantastisk, og budskabet når endda langt ud over landets grænser. Det viser noget om kampagnens kvalitet og universelle appel, alt sammen skabt med et relativt beskedent budget. Kampagnen kan skrues op og skaleres. Det er en kampagne af international standard, som derfor fortjener at blive belønnet med den største pris af dem alle – Grand Prix’en.

Årets Markedsfører

Jan Vendelbo, Adm. direktør, Spies

Eva Lundgren, Marketingdirektør, Spies

Læs bestyrelsens motivation

 Øvrige vindere

 

 

 

 

 

 

  • Fra mission impossible til mission accomplished
    Forsvarets Personalestyrelse
    Ogilvy og MediaCom
    Læs juryens motivation

 

 

  • Branding og taktik – med et hjerte til forskel
    Call me (Telco)
    Jangaard Mark, Carat og Dentsu Aegis Network
    Læs juryens motivation
Nederen forældre
1 år siden 0 0

Rådet for Sikker Trafik og TrygFonden & Co. og Orchestra

Tuborg Classic
1 år siden 2 0

Tuborg Classic Wibroe, Duckert & Partners PHD

NNIT Playmaker
2 år siden 0 0

NNIT NNIT Playmaker Hjaltelin Stahl

Fra pandakram til politisk handling – WWF Verdensnaturfonden
2 år siden 2 0

WWF Verdensnaturfonden WWF – Fra pandakram til politisk handling envision

Branding og taktik – med et hjerte til forskel
2 år siden 0 0

Call me (Telco) Branding og taktik – med et hjerte til forskel Jangaard Mark, Carat og Dentsu Aegis Network

Fri Familie – da Telenor blev familiernes teleselskab
2 år siden 0 0

Telenor Fri Familie – da Telenor blev familiernes teleselskab &Co. og OMD

Fra mission impossible til mission accomplished
2 år siden 0 0

Forsvarets Personalestyrelse Fra mission impossible til mission accomplished Ogilvy // MediaCom

The Valentine Experiment
2 år siden 0 0

Anthon Berg The Valentine Experiment Robert/Boisen & Like-minded // Be On

Postkortet
2 år siden 0 0

Post Danmark Postkortet Hjaltelin Stahl og OMD

Discount med holdning
2 år siden 0 0

Rema1000 Discount med holdning Carat og Winther’s